Thursday, 25 August 2011

buah hati saya....


mmmm rase arinie macam nak berkongsi sikit pasal ikan laga....
ira ade bela ikan laga...
bkn la warna nie... tp spesies yang sama....
cuma tukar warna  jer...
tp penat sikit la nak menjaga nyer....
ikan hiasan kan....
perlukan penjagaan rapi n kena tukar air selalu...
tapi terhibur bila tyme bosan-bosan tengok gelagat  diorang nak berlawan...
tuk ikan laga nie kita kena pisah kan yg jantan n yang betina....
ikan laga nie sesuai duk sorg2 jer...
bila yang jantan da mengawan baru masuk kan yang betina... but...
bila dia da selesai... kena asing kan yang betina sebab takut die makan anak2 dia...
yang jantan biasa nyer sayangkan . akan jaga anak die...

sekian.....
*ira masih lagi belajar cara nak menjaga nyer.. nanti klu ade pape info baru ira update ok....:)

11 comments:

  1. ade orang nk jaga ke balik kampung raya ni? hik3

    I follow u. follow saya balik yer..klik sini untuk follow saya kembali

    ReplyDelete
  2. dulu ada bela ikan mcm nie..pas2 dia mati.kena jaga dia nie betul2 :)

    ReplyDelete
  3. Macam mna nk tau diorg dh slesai? haha.

    ReplyDelete
  4. ohh. ikan laga! ikan laga sy dah aruah dah :(
    sbb.. campurkan dia dlm aquarium ikan gupy. yela sian dia sorg2 dlm balang bulat tu je kan. heheh

    ReplyDelete
  5. ala..ala ...comel...suka temgok kaler2 ikan laga...santek..

    ReplyDelete
  6. mls dh nk bela ikan..sbb ikan2 tu asik mati je...xtau la nape..bela ikan puyu pn xnk hidup hehe....

    ReplyDelete
  7. malas bela ikan.. bela kura-2 lagi senang!! :D


    http://irsyanim.blogspot.com/2011/08/selamat-hari-raya-aidilfitri.html

    ReplyDelete
  8. Teringin nak ada ikan laga warna biru. Huhu

    ReplyDelete
  9. lawa betoi ikan dy...

    selamat ary rye..jge elok2 ikan tuh..bli baju rye tuk dy..hehehe

    http://khayalan27.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
    Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

    http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

    ReplyDelete